Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

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Dox
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Dox »

La bande-annonce pour le financement participatif est de retour !

https://www.youtube.com/watch?v=GAt4XmYVrz4
Le JDR : le poids des mots, le choc des dés ! :bierre:
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tauther
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par tauther »

Dox a écrit : mar. févr. 27, 2024 11:49 am La bande-annonce pour le financement participatif est de retour !

https://www.youtube.com/watch?v=GAt4XmYVrz4
On ne s'était pas trop trompé! La surprise c'est qu'il ne semble pas y avoir le central supply catalog:

Core book
Companion book
High Guard
Behind The Claw
Aliens of Charted Space Vol 1
Marches Adventures 1-5

Traveller explorer’s edition (le kickstart ou on ne peut jouer qu’un explorateur)

Accessoires:
L’écran
Utility pack (fiches de perso et de sous secteur)
Des dès (le set TAS).

Le tout dans une grosse boite pour une edition prestige...
Ramentu
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Ramentu »

tauther a écrit : mar. févr. 27, 2024 12:02 pm
Dox a écrit : mar. févr. 27, 2024 11:49 am La bande-annonce pour le financement participatif est de retour !

https://www.youtube.com/watch?v=GAt4XmYVrz4
On ne s'était pas trop trompé! La surprise c'est qu'il ne semble pas y avoir le central supply catalog:

Traveller explorer’s edition (le kickstart ou on ne peut jouer qu’un explorateur)


L'explorer edition, tu as les carrières scout ET scholar :mrgreen:

C'est une offre cohérente et plus riche que ce que je n'aurais supposé !
J'aurais mis le CSC plutôt que High Guard, mais il y a tout le nécessaire.

Maintenant, il va falloir réussir mon jet d'auto-hypnose pour me convaincre que je n'en ai absolument pas besoin :help :)
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mithriel
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par mithriel »

Pas trop de recoupement avec ce que j'ai déjà. Aïe ! :mrgreen:
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touff5
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par touff5 »

Il y a des scénarios sympas dans la proposition à venir ?
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tauther
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par tauther »

touff5 a écrit : mar. févr. 27, 2024 2:50 pm Il y a des scénarios sympas dans la proposition à venir ?
Il y a un recueil de 5 scénarios.
Le premier est devenu un classique. Il en est à sa troisième "réédition".
Le second et le cinquiéme scénarios sont une réécriture de scénarios classques parus fin 70 début 80.
Spoiler:
High and Dry: A classic adventure designed to kickstart an entire campaign. The Travellers have been gifted a detached duty ship by the Scout Service, which will be theirs to use as they see fit. The only catch is… they will have to find it first.

Mission to Mithril: The Travellers land at a rudimentary starport, only to find their vessel disabled and the base strangely empty. As they explore, a distant distress beacon is detected, but reaching it requires an overland trek. Having located the survivors, the Travellers discover their problems are only just beginning…

Search and Rescue: Working search and rescue in the Gorram system is a complex business. Gorram is Red Zoned to protect its emerging culture, with passing ships directed to refuel at Gorram Station. For the Travellers, a contract to run the search and rescue operation is a legal way to bypass the interdiction. After weeks of patrols, the Travellers receive a GK signal. A ship is in distress, somewhere in the Red Zone. The ship is crippled, its occupants in mortal danger, and the Travellers must act fast to save them.

Artemis Wept: The Travellers are delivering a breeding herd of critically endangered animals for Project Artemis, located on the backwater world of Pyramus. There they can relax and enjoy the pleasures offered – dinner with the local noble, pony-riding in the countryside… and saving an entire species from extinction.

Safari World: A wealthy industrialist needs a qualified crew to accompany him on a hunting expedition to an uncharted world. His prey? A magnificent and mysterious trapper species said to roam the planet. The safari takes on a new dimension when the Travellers discover they are not alone. The residents of 567-908 have eluded discovery for their entire existence, and now that they have been found, they might just be the key that helps the Travellers find their quarry.
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Nhumai »

Je ne suis intéressé que par le core book, donc j'en serai si on a une offre pdf et qu'on est pas obligés de tout prendre... et si je ne craque pas avant pour la VA 8) vu que je suis du genre à ne pas aimer payer et attendre.
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Rufus51
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Rufus51 »

Je me permets de copier-coller la présentation de chacun de ces suppléments VO, histoire d'avoir une meilleure visibilité sur ce qui est proposé (descriptions récupérées chez Philibert) :

Core book
Spoiler:
Traveller is a science fiction roleplaying game of bold explorers and brave adventurers. The Traveller Core Rulebook Update 2022 contains everything you need to create one of these adventures and begin exploring the galaxy.  Spaceports, ancient civilisations, air/rafts, cold steel blades, laser carbines, far distant worlds, and exotic alien beasts – this is the futuristic universe of Traveller, the original and classic science fiction roleplaying game.  Come visit the far future.
Companion book
Spoiler:
This book is a toolkit for Traveller campaigns, allowing referees and Travellers to pick and choose the best additions for their adventures and explore the galaxy in greater detail than before. From alternate Traveller creation systems and training to gas giant operations and starports, from the effects of gravity and diseases to animal encounters on alien worlds and the use of transponders, there is a wealth of new rules-based material for all Traveller campaigns, ready to be unleashed on every new world, every starship, and every group of Travellers.
High Guard
Spoiler:
High Guard Update 2022 is a major expansion to the Traveller roleplaying game with rules for designing, building and operating spacecraft found throughout the galaxy.From small and nimble fighter craft to the adventure-class ships that Travellers fly, from gargantuan megafreighters to military capital ships, this book provides everything the aspiring naval architect needs to populate their universe with ships that ply the spacelanes. This book also provides rules for designing space stations and starports, customising ships, and exotic technologies found in popular science fiction novels and movies that can be incorporated into your universe. There are also advanced rules for sensors, detailed descriptions of starship crew roles, how to conduct violent boarding actions, and detailed guidelines for battles between fighter squadrons and enormous fleet battles. Finally, High Guard Update 2022 presents dozens of ship designs for the Charted Space universe, including small craft and fighters, traders, gunboats, scout ships and battleships ranging from lethal destroyers to colossal battleships, carriers and dreadnoughts. The revised design system provides a new approach to armour and armaments, making space combat scalable for anything from small skirmishes to devastating clashes between dozens or even hundreds of warships.
Behind The Claw
Spoiler:
Behind the Claw features two complete sectors of Imperial space: Deneb and the Spinward Marches.Deneb is bordered by the Vargr Expanses and the Great Rift, and has traditionally seen fierce rivalry between its powerful dukes. A long history of compromise and temporary agreements has created a fragmented political situation, ready to be exploited by those with the wit and will... and there is always the threat of privateers across the border.

The Spinward Marches is a border region, wedged between the Aslan Hierate and the Zhodani Consulate, with the tumultuous politics of Deneb at its back. It is the gateway to the imperial borders and the crossroads of internal and external politics. Opportunities for adventure abound between the border worlds of the Marches and the commercial centers of Deneb. Far from the Imperial core, fortune awaits the bold and disaster awaits the unwary traveler.

Includes a huge double-sided poster map of the Spinward and Deneb sectors of the Marches.
Aliens of Charted Space Vol 1
Spoiler:
Aliens of Charted Space Volume 1 details four spacefaring cultures, three of them alien and one curiously familiar. These are the Zhodani, humans transplanted from Earth to develop in far-off Zhdant. Their well-ordered society is very different to the squabbling mini-states of the Vargr despite sharing a common Terran ancestry. The Aslan and the K’Kree, meanwhile, are polar opposites; proud warriors and militant herd-creatures.  This book contains rules for creating Travellers from each of these alien races, High Guard additions and new ships, and Central Supply Catalogue entries for their new equipment.  The AslanThe Aslan Hierate lies to spinward of the Imperium and Solomani Confederation, with a long history of warfare and border tensions. The interplay between its many warrior clans can seem incomprehensible to outsiders, but there are strict rules of courtesy and deference governing every interaction. Learn how the Hierate functions and why its young landless warriors are a threat to all nearby civilisations.  The K’KreeThe Two Thousand Worlds of the K’Kree are almost entirely forbidden to meat-eating outsiders. On these worlds, the K’Kree have exterminated or domesticated all species of carnivore and have explicitly stated they intend to do the same to all meat-eating-races in Charted Space. This book shows the role of family and clan in K’Kree affairs, and why the K’Kree are the single greatest threat to Charted Space.  The Vargr Descended from Terran wolves uplifted by the Ancients, the Vargr are widely known for their obsession with personal charisma and their preference for raiding rather than building. Vargr states tend to be short-lived, built around a cult of personality rather than a nation. This book reveals how a raider or pirate band operates, and how successful leaders transition from pirates to statesmen.  The ZhodaniTransplanted long ago by the Ancients, the Zhodani developed a society based on the ability to wield psionic powers. Considered by many to be a thought-police state, the Zhodani Consulate is stable, apparently benevolent, and its people are happy. Aliens of Charted Space Volume 1 reveals the secrets kept by the Tavrchedl’, or ‘Guardians of our Morality’, and the Zhodani Core Expeditions.
Marches Adventures 1-5
Spoiler:
A set of adventures for Traveller RPGThe Spinward Marches, out on the Imperial frontier, is a borderland sector where even the humble can find great fortune and exciting voyages. Marches Adventures 1-5 provides a set of adventures that can be inserted into any ongoing campaign set in this region of the Charted Space universe, while showcasing the Spinward Marches and some of the worlds within. Inside you will find: High and Dry: A classic adventure designed to kickstart an entire campaign. The Travellers have been gifted a detached duty ship by the Scout Service, which will be theirs to use as they see fit. The only catch is… they will have to find it first. Mission to Mithril: The Travellers land at a rudimentary starport, only to find their vessel disabled and the base strangely empty. As they explore, a distant distress beacon is detected, but reaching it requires an overland trek. Having located the survivors, the Travellers discover their problems are only just beginning… Search and Rescue: Working search and rescue in the Gorram system is a complex business. Gorram is Red Zoned to protect its emerging culture, with passing ships directed to refuel at Gorram Station. For the Travellers, a contract to run the search and rescue operation is a legal way to bypass the interdiction. After weeks of patrols, the Travellers receive a GK signal. A ship is in distress, somewhere in the Red Zone. The ship is crippled, its occupants in mortal danger, and the Travellers must act fast to save them. Artemis Wept: The Travellers are delivering a breeding herd of critically endangered animals for Project Artemis, located on the backwater world of Pyramus. There they can relax and enjoy the pleasures offered – dinner with the local noble, pony-riding in the countryside… and saving an entire species from extinction. Safari World: A wealthy industrialist needs a qualified crew to accompany him on a hunting expedition to an uncharted world. His prey? A magnificent and mysterious trapper species said to roam the planet. The safari takes on a new dimension when the Travellers discover they are not alone. The residents of 567-908 have eluded discovery for their entire existence, and now that they have been found, they might just be the key that helps the Travellers find their quarry.
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par legnou »

mithriel a écrit : mar. févr. 27, 2024 12:48 pm Pas trop de recoupement avec ce que j'ai déjà. Aïe ! :mrgreen:

Pareil 🤫
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tauther
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par tauther »

En plus le bundle est bien fait: on a bien les 3 Aliens importants pour les Spinward Marches dans le volume 1.

Et aussi ce qu'il faut pour le secteur Gateway, non?
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par legnou »

On pourra juste acheter les bouquins sans les 3 gadgets qui sont autour vous croyez ?

L'écran, on en a déjà parlé (beurk),

Les dés, ce sont les TAS actuels (bof.. ) où les bon vieux classiques noirs avec le logo de l'Imperium à la place du 6 (voir à la limite ceux de Traveller5) ?

Et surtout, une vraie belle boîte Traveller de bon goût, tous les vrais fans vous diront que ca doit ressembler à ça et à rien d'autre ! :P

Spoiler:
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Dox
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Dox »

legnou a écrit : mar. févr. 27, 2024 10:41 pm Et surtout, une vraie belle boîte Traveller de bon goût, tous les vrais fans vous diront que ca doit ressembler à ça et à rien d'autre ! :P

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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par legnou »

Dox ?
Attention, tu files un très mauvais coton, tu es à deux doigts de l'invocation du Tauther... 😂
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tauther
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par tauther »

Surtout, qu'une petite boite noire VF sièrait fort bien sur mes étagères à coté des 4 autres petites boites noires... :(
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par TristeSir »

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