Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

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Mugen
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Mugen »

Morningkill a écrit : lun. oct. 23, 2023 10:17 am J'avoue les proposition facing SF sont pas mal.

Et dans les existants, je prefere l'ancien (cockpit) que le nouveau, qui fait accumulation d'élements posés, et sans aucun sens
(pourquoi l'humaine porte un casque,e tpas tête de chien ?
On dirait de la déco par stickers posé sur unfond en fait.

En fait, ce détail me fait me demander si l'image n'a pas simplement été générée par IA...
Même si pour la peine, il manque beaucoup de l'"étrangeté" que l'on ressent souvent face à ce type de création.
Sois satisfait des fruit, des fleurs et même des feuilles,
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
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Morningkill
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Morningkill »

J'y ai clairement pensé.
sk8bcn
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par sk8bcn »

Taka a écrit : dim. oct. 22, 2023 11:58 pm Quelqu'un pourrait me résumer le setting, dans les grandes lignes ? Ou alors, si ça a déjà été fait dans ce thread, m'indiquer la page ?

Traveller est de base un système générique de SF. Il propose ensuite -et la je suis moins sur de moi- des univers comme le fait donjons et dragons.

Il me semble que 2300 AD et 3rd imperium sont deux propositions différentes.

Je connais 3rd imperium uniquement au travers de la campagne "pirates of drinax" donc je suis pas le mieux placé pour répondre
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tauther
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par tauther »

sk8bcn a écrit : lun. oct. 23, 2023 1:17 pm
Taka a écrit : dim. oct. 22, 2023 11:58 pm Quelqu'un pourrait me résumer le setting, dans les grandes lignes ? Ou alors, si ça a déjà été fait dans ce thread, m'indiquer la page ?

Traveller est de base un système générique de SF. Il propose ensuite -et la je suis moins sur de moi- des univers comme le fait donjons et dragons.

Il me semble que 2300 AD et 3rd imperium sont deux propositions différentes.

Je connais 3rd imperium uniquement au travers de la campagne "pirates of drinax" donc je suis pas le mieux placé pour répondre
Pour 2300 AD, il utilise les règles de base (le LdB de Traveller est nécessaire) mais il en modifie un paquet...
C'est pour cela sans doute que l'on parle de Traveller ET de 2300AD...
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Ramentu »

sk8bcn a écrit : lun. oct. 23, 2023 1:17 pm
Taka a écrit : dim. oct. 22, 2023 11:58 pm Quelqu'un pourrait me résumer le setting, dans les grandes lignes ? Ou alors, si ça a déjà été fait dans ce thread, m'indiquer la page ?

Traveller est de base un système générique de SF. Il propose ensuite -et la je suis moins sur de moi- des univers comme le fait donjons et dragons.

Il me semble que 2300 AD et 3rd imperium sont deux propositions différentes.

Je connais 3rd imperium uniquement au travers de la campagne "pirates of drinax" donc je suis pas le mieux placé pour répondre


Le livre de règle de Traveller (Mongoose v2 révisé 2022) n'est pas complétement universel, il contient (un peu) de contenu spécifique à l'OTU (le "Charted Space" ou Official Traveller Universe).
Mais il est assez facile de faire abstraction de cela et de ne conserver que le système.
Les suppléments de règles de Mongoose (v2) (création de vaisseaux, robots, équipement, ...) sont de même fortement lié au setting "OTU", mais présentent des options (armes, propulsion de vaisseaux, boucliers énergétiques, ...) pour jouer dans d'autres univers.
Les suppléments setting / scénarios /campagnes de Mongoose (v2) proposent 2 setting distincts: l'univers de Traveller 1105 TI ou l'univers de 2300AD.

----------

Traveller, ce sont

> différents systèmes de règles (la dernière version - celle qui va être traduite - étant la version Mongoose v2 réviséee 2022).

> un setting "officiel" (le "Charted Space" ou Official Traveller Universe).
Les différentes éditions de Traveller situent leur setting à diverses époques de cet univers.
Les suppléments de setting "Traveller" version Mongoose v2 se situent en 1105 du Third Imperium, soit +- la même époque que Traveller Classic.

> d'autres setting différents, utilisant les règles de Traveller ou dérivées.
Par exemple, la dernière version de 2300AD utilise les règles Mongoose v2 réviséee 2022.

Voir le premier poste de ce thread, pour les differents systèmes de règles liés à Traveller, et divers settings basés sur ces systèmes.

-------------

Quand il est sorti, 2300AD était un jeu qui n'avait rien à voir avec Traveller si ce n'est l'éditeur: il utilisait le système de Twilight 2000 et un setting plus militaire et basé dans un futur proche.
Mais la boite de la première édition avait le mot "Traveller" en grand au dessus (on ne sait pas trop pourquoi ...), ce qui a créé des liens dans l'esprit des gens :)
Quand Mongoose a republié 2300AD, il ont utilisé leur système de règle Traveller (Mongoose v1 puis Mongoose v2).
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Taka »

Merci pour vos réponses :bierre:
Un plan, c'est qu'une succession de trucs qui n'arrivent jamais.
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Erwan G
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Erwan G »

Morningkill a écrit : lun. oct. 23, 2023 10:17 am J'avoue les proposition facing SF sont pas mal.

Et dans les existants, je prefere l'ancien (cockpit) que le nouveau, qui fait accumulation d'élements posés, et sans aucun sens
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Parce qu'elle est un soldat du rang alors que lui est gradé.
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tauther
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par tauther »

Erwan G a écrit : jeu. oct. 26, 2023 3:51 pm Parce qu'elle est un soldat du rang alors que lui est gradé.
Pas de chance! :mrgreen:
Le Vargr est un scout, un membre de l'IISS (Imperial Interstellar Scout Service) et il n'y a pas de grades chez eux.

edit: on le voit au patch sur sont bras, prêt de l'epaule:
par exemple: Image
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Morningkill
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Morningkill »

Erwan G a écrit : jeu. oct. 26, 2023 3:51 pm Parce qu'elle est un soldat du rang alors que lui est gradé.
Ah je l'ai comprise !
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Erwan G
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Erwan G »

Morningkill a écrit : jeu. oct. 26, 2023 5:26 pm
Erwan G a écrit : jeu. oct. 26, 2023 3:51 pm Parce qu'elle est un soldat du rang alors que lui est gradé.
Ah je l'ai comprise !

Mince, je suis moins hermétique que toi ! Grande honte à moi.

Vous avez abordé les univers de jeu de Traveller. J'ai l'impression que ces univers sont des odes au Space Opera de l'âge d'or. N'est-ce qu'une impression ? Ou existe-t-il des univers plus "modernes" ?
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Morningkill
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Morningkill »

Je t'avoue que j'ai lu l'explication officielle de @tauther , je me suis dit ok, et je crois que c'est parceque dans mon flot de lecture RSS le post suivant parlait de WH40K que j'ai tilté. (je suis vraiment hermétique ?)

J'aime bien ta question sur les univers, c'est vrai que j'ai longtemps cherché un jeu de sf générique pour faire du Vance, Hamilton, Van Vogt et j'ai jamais pensé à Traveller. Qui me parait trop "hard science" / froid / réaliste pour faire la Faune de l'Espace ou Capitaine Flam. Ou du Starflight (vu que ma plus grand experience de Traveller c'est d'avoir tenté le jeu video megatraveller..)
Mais j'avais peut etre totalement tort.
Arno
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par Arno »

Il existe une adaptation de Mindjammer au système Traveller, et même le quickstart a été adapté.
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tauther
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par tauther »

Matt Sprange vient de publier "The State of Mongoose 2023".
Je vous passe son satisfecit pour aller directement aux infos qui nous intéressent plus particulièrement: Traveller en 2024.
C'est long, je ne sais pas ce qu'ils seront capables d'effectivement achever...

Partie OTU
Spoiler:
Traveller in 2024
What can you expect to see for Traveller in 2024? Lots!

We are making some serious roads into expanding Traveller into a variety of playing styles, allowing you to pick and choose the type of universe you want to explore, as well as the nature of adventures and campaigns you want to experience.

The Singularity campaign was announced last year and we had been hoping to bring it to you, well, about now-ish. However, it has very much suffered from ‘hey, wouldn’t it be cool if…’, which means you will likely be seeing it relatively early next year. The manuscripts for its books (four of them, all destined for a nice slipcase!) have been rolling in and it looks like a real cracker of a campaign. Penned by Chris Griffen, Singularity has a heavy focus on the nature of AI within the Third Imperium, and will have your Travellers questioning their actions, their humanity, and perhaps even their own existence!

The Starship Operator’s Handbook, an in-depth look at the functionality and use of common starships that Travellers are likely to use – basically a showcasing of what it is like to actually live and work on the likes of a free trader – was also due in 2023 but is having the finishing touches put on it right now. It will be appearing quite early in 2024, and should prove to be the essential guide for every free trader and scout captain.

A full campaign centred on xenoarchaeology, Legend of the Sky Raiders is being written right now (having been delayed a little by work on Pioneer), and we are properly looking forward to this one! A re-imagining of the classic adventures, Legend of the Sky Raiders will be taking full advantage of modern approaches to scenario design.

Following an overview of the entire conflict, the Fifth Frontier War will be kicking into high gear quickly, with a range of sourcebooks and campaigns that will allow your Travellers to witness – and alter – key events of the conflict. Who knows… maybe they will be the ones who started it? Expect to see tomes covering War Fleets of the Fifth Frontier War, the Riverland Front, and campaigns to support them.

As a bit of a left turn at the traffic lights, in 2024 you will see This is Free Trader Beowulf: A System History of Traveller. Heavily researched and then penned by Shannon Appelcline (of Designers & Dragons fame), this book will present the entire history of Traveller – its origins, the people involved, the companies that drove it forward, its effect upon the RPG market and, well… everything! Having just finished going through the manuscript myself, I can tell you this is a must-have for any serious fan of Traveller as it provides an amazing perspective on the game, putting each building block in place as the years march on to modern Traveller today. We are categorising this one as a ‘must read’.

The Travellers’ Aid Society programme has been running on DrivethruRPG for a good while now, and has over 250 titles from other publishers and fans that support Traveller – the programme allows publishers to directly support any aspect of the current edition of Traveller, including diving into the official Charted Space universe with scenarios, source material and rules. In 2024 we will be revising and updating the TAS programme in a big way, providing more support materials, more templates and art (bringing everything up to spec with the current ‘Update’ format), and more publicity and focus, showcasing what is available to Travellers and Referees from other publishers.

Speaking of other publishers, we have been working on another project to open up Traveller, similar to the previous Traveller OGL SRD, allowing publishers to produce their own material, be it print or PDF, based upon Traveller mechanics (though not the Charted Space universe – that is the province of the TAS programme) whilst retaining ownership of their own intellectual properties. For many (and often obscure) legal reasons, we will not be proceeding with the ORC licence as we had previously hoped, but instead be producing a bespoke licence for Traveller alone. We have been engaged with several publishers from the Cepheus Engine community to hammer out the terms of this licence and have managed to reach a broad agreement on the principles. We hope to be able to go live with this relatively early in 2024 and, again, will be looking to promote and bring attention to the best that the community of this licence has to offer. The aim here is to benefit the third party publishers, players of Traveller and, of course, grow Traveller itself.

Some time ago, we released the official soundtrack for the Pirates of Drinax campaign. We can now reveal that we are working on a new soundtrack album for release in 2024, this time centred on a very specific aspect of the Fifth Frontier War…

The first issue of the Far Trader comic was released, and we are pleased to announce that issue #2 is being worked on right now. You can expect to see this released in early 2024, but we can already tell that there is a lot of interest in Traveller comics – Markosia has therefore decided to commit heavily to this line and you will see issues #3 and #4 a lot quicker after issue #2 has been released. Furthermore, another two Traveller volumes, introducing new characters and new stories, are being commissioned – 2024 is going to be a great year for Traveller comic readers!



Partie non-OTU
Spoiler:
New Traveller Universe: Pioneer
There have been many of you waiting for news on the Pioneer RPG. Based on Traveller’s core mechanics, Pioneer presents a new universe to explore, one set 10-30 years in the future within our own Solar System. Players (or Pioneers, as we call them in this game) are placed on the cutting edge of manned exploration to the moons, planets, asteroids and so far undiscovered mysteries. Pioneer is very much a game of firsts – your Pioneers will be the first to walk on Mars, the first to establish a Moon base, the first to test mining operations on an asteroid, the first to look for life on other worlds, and so much more.

We have spent a long time refining this game, trimming things, adding others, and making sure the mechanics are all functioning together. Right now, Pioneer is at playtest with all the backers of the last JTAS Kickstarter, and we are collating comments on our forums.

We have already settled on the content of the first campaign expansion to the game (hint: it involves the colour red…) and, all going well, we will be launching Pioneer at the bottom end of 2024, alongside that aforementioned expansion that will get you sailing across the void immediately!

New Traveller Projects
In 2024 we will be committing some serious time to some serious Traveller projects, aiming for releases in 2025. We don’t want to spoil too many surprises at the moment, though you should absolutely keep your eye on our various social media platforms for concept previews, but for now:

A New Rulebook: Don’t panic, the Traveller Core Rulebook Update 2022 will remain the frontline book in 2024 and well beyond. This new book is for… a different type of Traveller. For different types of Travellers. In different types of universes.

A New Setting: This is something that we have had a bee in our bonnet about for some time now, and development will properly begin in 2024. It is set in the far future (but not the Far Future), will feel very, very different from Charted Space… but will also include a set of rules and mechanics that we have been asked for a lot.

A New Mega-Campaign: We recently ran a poll as to which your favourite Traveller campaign was… and the Pirates of Drinax won by a clear light year. Which we kinda expected, to be honest. We have been planning a new long-running sandbox campaign set in Charted Space, using the lessons we learned with Drinax. The location of this campaign will be wide and varied, but also well-confined so Referees will not need to memorise an entire sector. It will have high stakes for the Travellers, but they will not be saving the entire galaxy. And you will be able to deviate from the main storyline at any point to follow your own plots – and we will be providing plenty of tools to help you do that, as we did with the Pirates of Drinax.

2300AD
The universe of 2300AD has been developed into a solid line, but due to circumstances it unfortunately stalled a little in 2023. In particular, we very much want to start building some solid tales in this universe in the form of adventures and campaigns. We have had a (very!) solid start with the Project Bayern campaign box set, but there is so much more to see in 2300AD.


Invasion, a campaign set against the backdrop of the war against the Kaefers, is in an advanced state of completion and we hope to be able to push it over the line in 2024. However, we will also be looking to develop some brand new material for 2300AD, so stay tuned!
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mithriel
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par mithriel »

Bien sûr que non, comme d'habitude. ;)
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tauther
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Re: Jouer plus à Traveller pour voyagger plus !

Message par tauther »

mithriel a écrit : mer. nov. 29, 2023 10:52 am Bien sûr que non, comme d'habitude. ;)
Remarque pour la partie non-OTU il a l'air de surtout parler de boulot pour 2024 et de sorties en 2025...
Je suis curieux de voir s'ils vont arriver à faire revenir la communauté Cepheus avec leur SRD et les modifs des règles de la TAS...
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